Trafić w dobrą lukę - Biznes i Praca

Studia a przyszła praca

https://integritysolutionspoland.pl/integrity-coaching/ Marzeniem większości osób uczących się w szkołach licealnych jest zdanie matury i wyjazd na studia ...

Więcej

Promocja firmy w Internecie

Upadłość konsumencka www.upadlosc.info Nie ma żadnych wątpliwości co do tego, że promocja własnej firmy jest najlepszym sposobem na zdobyc...

Więcej

dotacje ue poznań

Artykuły biurowe  Odkąd Polska została krajem członkowskim Unii europejskiej zaczęła się dynamicznie rozwijać, głó...

Więcej

Sprzedaż alkoholu

bhp w przedszkolu Marzeniem większości osób uczących się w szkołach licealnych jest zdanie matury i wyjazd na studia ...

Więcej

Trafić w dobrą lukę

Nie każdy kto zakłada firmę odnosi zaraz sukces niektórym przychodzi na to poczekać całkiem długo, natomiast inni zwyczajnie mają na tyle dobre wyczucie że faktycznie ich firma od samego pojawienia się na rynku przyciąga całkiem sporo klientów. Cala różnica polega na tym że jeden przedsiębiorca trafia w lukę rynkową która dała się dobrze wypełnić tym co jego firma ma do zaoferowania a drugi taką lukę przeoczył albo też zobaczył ją tam gdzie wcale nie występowała. Dlatego też często się podkreśla że w przypadku biznesu liczy się nie tylko to ile człowiek ma w głowie ale też wyczucie jak i odrobina szczęścia. W przypadku klasycznej luki trzeba napisać że zdecydowanie najwięcej ma tu znaczenia wyczucie i umiejętność obserwacji a dalej klasyczne szczęście jako takie. Kiedy człowiek zaczyna myśleć o tym by założyć firmę powinien się przekonać jak wygląda sam rynek na którym chce działać. Wiadomo że obecnie zdecydowanie trudno trafić akurat na takie obszary gdzie będzie się zupełnym pionierem, a to też nie zawsze pomaga. Zdecydowana większość rynków obecnie jest w cudzysłowie oblężona czyli działa na nich sporo podmiotów które konkurują ze sobą w intensywny sposób tak by zagarnąć jak największe zyski i wyprzedzać konkurentów. Nie znaczy to że tylko z tego powodu należy zaraz rezygnować z otwierania przedsiębiorstwa ponieważ gdyby tak człowiek miał się zachowywać to nigdy nie znajdzie rynku na którym będzie widział dla siebie szansę. Zatem to na czym się powinien skupić to poszukiwanie właśnie jakiejś konkretnej luki w którą się będzie mógł wpasować i dzięki temu firma odniesie sukces a przynajmniej nie odniesie porażki na samym starcie co jest wyjątkowo przykre. Taka luka nie musi być widoczna na pierwszy rzut oka i wcale nie tak obszerna w cudzysłowie akurat na jedną firmę albo maksymalnie w danej chwili kilka. Każdy rynek ma to do siebie że kiedy osiąga poziom nasycenia powyżej pewnego wskaźnika nowe podmioty nie mają czego na nim szukać. Szybko się o tym przekonują wszyscy ci którzy taki sygnał zlekceważą. Wracając do samego poszukiwania luki to przedsiębiorca może zauważyć że konkretnie wszystkie firmy z danego sektora ewidentnie pomijają pewien aspekt działalności, teraz rodzi się pytanie czy robią to z tgo powodu że przeoczyły szansę czy dlatego że nie potrafią wzbudzić zainteresowania albo tez takie nigdy na tej stopie się nie zrodzi. Od tego zależy czy dostrzeżona luka faktycznie będzie szansą czy tez pułapką w której ktoś utknie praktycznie bez perspektywy wydostania się. Zatem faktycznie przedsiębiorca musi się wykazywać umiejętnością obserwowania rynku i zachodzących na nim procesów tak by wykorzystywać szanse ale nie ulegać jakimś złudzeniom. Dalej kiedy już się nabierze przekonania że faktycznie w pewnym punkcie jest określona luka trzeba sobie szczerze odpowiedzieć czy faktycznie się jest ją w stanie zapełnić tak by przyciągnąć klientów. Pakowanie się w zupełnie niszową działalność tylko dlatego że taką będzie też nie jest szczególnie roztropnym pomysłem.