Programy dla klientów - Biznes i Praca

Uprzejmość ekspedientki

Każdy zdrowy człowiek na całym, świecie praktycznie codziennie odwiedza różnego rodzaju sklepu. Mog...

Więcej

Joint venture cóż to takiego i jak się sprawdza

W świecie biznesu nie zawsze jest tak że ten kto ma pomysł albo też materiały posiada takie środki ...

Więcej

Finanse – skuteczne zarządzanie pieniędzmi

Pieniądze towarzyszą ludziom praktycznie od zarania dziejów. Przed pojawieniem się monet i banknotó...

Więcej

dofinansowanie z ZUS

Każdy zdrowy człowiek na całym, świecie praktycznie codziennie odwiedza różnego rodzaju sklepu. Mog...

Więcej

Programy dla klientów

Rynek w czasach obecnych potrafi bardzo szybko przystosować się do oczekiwań klasycznych konsumentów czyli klientów zakupujących konkretne towary i usługi. Mianowicie w ostatnich latach na rynku doszło do wykształcenia takiej konstrukcji która jest znana globalnie. Mianowicie stałego klienta jednak dzisiaj ten termin znaczy zdecydowanie więcej niż wcześniej. Przede wszystkim sami klienci konkretnych firm zaczynają mieć oczekiwania w stosunku do nich z racji tego że współpraca trwa określony czas. Pierwszymi z firm które lokalnie zaczęły doceniać klientów pozostających z nimi przez długi czas były te świadczące usługi telekomunikacyjne. Ktoś płacący abonament za telefon w momencie kiedy kończyła mu się umowa dostawał zdecydowanie ciekawą ofertę taką na którą nowy klient jeszcze nie mógł liczyć. Zatem taka promocja czy uznanie klienta miało formę budowania programu lojalnościowego takiego który zatrzyma go przy konkretnej firmie. Jednakże to nie jest wszystko co mają do zaoferowania samy m konsumentom firmy z różnych branż. Poza takimi programami lojalnościowymi zaczęły konsekwentnie wprowadzać na rynek programy w cudzysłowie zakupowe. Tutaj szczególnie wyróżniły się sieci supermarketów oraz centra handlowe w których współcześnie klienci często bywają. Jasnym jest że klient chce dostać więcej za mniej pieniędzy i programy które powstały teoretycznie i praktycznie to zapewniają. Najczęściej polegają one na tym że klientowi zwracana jest część kwoty którą w dany m sklepie sieciowym markecie albo innym wydaje. W postaci punktów naklejek pieczątek kart które są ładowane. Ilość form w których zbierane są te punkty jest też dosyć duża. Obecnie też nierzadko klient może sprawdzić w internecie na konkretnym koncie indywidualnym ile już zgromadził punktów i co może za nie otrzymać. Rzadko ale też się zdarza że sieć oferowała za punkty z powrotem żywą gotówkę. Jednak przeliczenie punktów na pieniądze jest tak niekorzystne że raczej tego się już nie praktykuje. Zdecydowanie bardziej popularne są punkty które można wymieniać na prezenty albo też kupony rabatowe czy też okazja do kupna w sklepie firmowym. Takie opcje są doceniane przez klientów którzy chętniej też wydają pieniądze w takim sklepie. Ponieważ mają wrażenie że coś poza tym co kupili za swoje pieniądze dostają. Czyli więcej za mniej. To że z tego tytułu wydają zawsze zdecydowanie więcej na swoich zakupów już nie jest istotne albo przynajmniej skutecznie jest zagłuszane. Trzeba niewątpliwie pogratulować kreatywności i znajomości ludzkiej psychiki wszystkim autorom takich planów i programów dla klientów. Dzięki nim sklepy zdecydowanie więcej zarabiają a przy okazji sami klienci polecają je jako takie w których można w dobry sposób zaoszczędzić. Patrząc na rynek łatwo zauważyć że cały czas wprowadzane są nowe wersje takich programów. Nieco odmienione zawsze w ten sposób by klientowi który się z nimi zapoznaje wydawały się zdecydowanie bardziej atrakcyjne. Bardzo często taka sztuczka marketingowa się udaje z korzyścią rzecz jasna dla samego sklepu.