Misja w biznesie - Biznes i Praca

Ciuchy na wagę złota

Zakupy ubrań stanowią jeden z istotnych elementów życia. Teoretycznie nie ma konieczności częstego ...

Więcej

Dlaczego zakupy sprawiają, że mamy lepsze samopoczucie?

Wydawało by się, że odpowiedź na to pytanie jest bardzo proste, ale niestety nie do końca, bo tak n...

Więcej

Poswiecanie czasu na robienie zakupów

W dawnych czasach ludzie nie mili zbyt dużej możliwości wyboru danych towarów, dlatego też nie pośw...

Więcej

Misja w biznesie

Zakupy ubrań stanowią jeden z istotnych elementów życia. Teoretycznie nie ma konieczności częstego ...

Więcej

Misja w biznesie

Człowiek kiedy podejmuje określone działania powinien przynajmniej sam być przekonany dlaczego to robi i po co. Czyli cel który sobie wyznaczył musi być jasno zdefiniowany. Czyli innymi słowy trudno być skutecznym i odnosić sukcesy jeżeli sami nie bardzo wiemy dokąd podążamy i dlaczego, w biznesie jest to właściwie niedopuszczalne i jak szybki się przekonują ci co tę kwestię bagatelizują brzemienne w niedobre skutki. Trzeba przede wszystkim brać pod uwagę że poczucie iż działa się w określonym celu jest najlepszym z motywatorów zarówno w małej firmie jak i też wielkiej zatrudniającej setki pracowników i działającej globalnie w różnych sektorach. To co definiuje firmę i stanowi solidną podstawę jej funkcjonowania to tak zwana misja, czyli cel który przyświeca przedsiębiorcy. Nierzadko spotyka się człowiek z taką misją zapisaną w formie hasła czy myśli przewodniej która firmy zamieszczają na swoich ulotkach materiałach reklamowych oraz gdzie tylko się da. Czasem te sformułowania są kwintesencja misji jaka przyświecała założeniu przedsiębiorstwa czasem cytatem całości. Ważne jest to że sami pracownicy jak i też potencjalni klienci i kontrahenci zaczynają samą firmę z tym hasłem utożsamiać co jest pozytywnym zjawiskiem. Pada konkretne hasło sformułowanie a klient czy osoba nim nie będąca zaraz automatycznie dorzuca że to taka firma z określonej branży. Nie trzeba zatem przedstawiać jak daleko idące negatywne skutki może nieść ze sobą brak tejże misji. Właściwie można rzec pierwszym najbardziej odczuwalnym symptomem jest anonimowość która nigdy nie jest dobra. Kiedy klienci zauważają firmę która nie ma misji czy też haseł przewodnich są zdecydowanie bardziej sceptyczni. Wygląda to tak jakby jednego dnia w cudzysłowie ktoś sprzedawał samochody drugiego mydło a trzeciego miał zamiar zajmować się doradztwem finansowym. Czyli krótko mówiąc firma nie ma swojej tożsamości a przez to bardzo traci. Wiele marek światowej klasy które rządzą sektorami różnych rynków poza wyróżnianiem się jakością usług, przede wszystkim zwróciły na siebie uwagę tym nagłośnieniem misji. Skoro przedsiębiorstwo kładzie taki nacisk na przedstawianie swojej misji i wizji rozwoju klientom i kontrahentom to nabierają oni przekonania że faktycznie w ten sposób dany podmiot będzie funkcjonował. Dobrze też sobie powiedzieć że to nie tylko wielkie firmy mają mieć misję, również te mniejsze jeszcze nieznane a właściwie one w szczególności , ponieważ tak zaczynają skutecznie zaznaczać swoją obecność na rynku. Zatem kiedy ma się wolny czas w trakcie przygotowań do otwarcia firmy warto usiąść i się zastanowić jak jednym celnym zdaniem określić to co się będzie robić i dlaczego. Oczywista może to być więcej niż jedno zdanie ale sama puenta musi być krótka i rzeczowa. W biznesie nadmierna rozwlekłość nie jest dobrym sygnałem tego też trzeba unikać. Misja sformułowana w krótkim haśle na stronie przyciąga wzrok i daje do myślenia potencjalnemu klientowi. Czyli pierwszym krokiem do sukcesu jest zaintrygowanie właśnie przez sygnał jakim jest treść motta przewodniego samej firmy.