Marka to efekt lat starań czy PR?? - Biznes i Praca

Sklepy online

Opakowania drewniane Wiele produktów spożywczych, przemysłowych, a nawet leków można kupić nie wychodząc z domu. Dzieje ...

Więcej

Rozpoczęcie roku szkolnego

Okres dwumiesięcznych wakacji jest dla każdego ucznia wymarzonym czasem, który najczęściej organizu...

Więcej

Ekonomia – z myślą o potrzebach ludzkości

Ekonomia to określenie, które można praktycznie spotkać niemal w każdej dziedzinie życia. Często sł...

Więcej

Pomysł na biznes

Wiele produktów spożywczych, przemysłowych, a nawet leków można kupić nie wychodząc z domu. Dzieje ...

Więcej

Marka to efekt lat starań czy PR??

Kiedy człowiek jest w czymś dobry liczy na to że w pewnej chwili zostanie doceniony i pochwalony albo że to przełoży się w określony sposób przede wszystkim na możliwości zarobkowe, które były są i będą istotnym elementem egzystencji czy się to nam podoba czy też nie. Takie docenienie i renoma tak samo odnosi się do tych podmiotów które profesjonalnie występują na rynku i prowadzą działalność w określonych sektorach. Można powiedzieć że siła marki pochodzi bezpośrednio z renomy jaką sobie produkty czy usługi oferowane przez dany podmiot wyrobiły śród zarówno klientów prywatnych jak i też instytucjonalnych. Oczywiście taki proces nie przebiega w ciągu jednego tygodnia czy miesiąca, rynek zapewne dziwnie by się kształtował gdyby co kilka tygodni zupełnie inna marka przejmowała przywództwo w cudzysłowie moralne na rynku i się nim cieszyła przez krótki okres czasu. Zastanawiać się zatem można jak długo faktycznie trwa wyrabianie renomy i czy opiera się faktycznie na tym co jest najważniejsze dla klienta czyli jakości towaru albo usługi. Wydaje się że inaczej wygląda to w czasach obecnych niż miało to miejsce kilkadziesiąt lat temu. Kiedy rynki komercyjne rozwijały się jako stosunkowo młode byty to o miejsce na nich walczyli dostarczyciele dóbr i usług z różnych sektorów, jedni zaraz stawiali na masowość i powszechną dostępność inni natomiast na prestiż i właśnie renomę. To wtedy na stałe weszło rozróżnienie towaru konsumenckiego luksusowego i standardowego przeciętnego. Wiadomo że stwierdzenie iż ktoś ma dobro z najwyższej półki nie wzięło się znikąd., te dobra z najwyższych półek nie tylko były stawiane na nich z tego powodu że były najdroższe ale tez i dlatego że były najlepsze jakościowo. Nie znaczy to że dzisiaj drogie dobra użytku codziennego nie są wykonane lepiej od tych najtańszych jednak różnica jak niejednokrotnie wskazywały badania nie jest już taka duża i nie musi być ponieważ konsumenci są już odpowiednio nastawieni czyli marka ma swoją renomę. Krótko mówiąc współczesny klient płaci przede wszystkim kiedy chce zaimponować sowim znajomym czy rodzinie za firmę albo inaczej ujmując nazwę którą wszyscy kojarzą. Nie raz zauważa się w towarzystwie poruszenie kiedy ktoś niby przypadkiem przyzna się że zakupił dobro jakiegoś znanego wytwórcy z renoma od kilkudziesięciu lat najwyższej klasy. Kiedy padają takie deklaracje mało kto zwraca uwagę na to że te dobra renomowanej firmy już dawno straciły na jakości i tylko dlatego są dostępne dla nieco mniej zamożnych klientów który kupują towar przekonani o tym że jest najlepszy na rynku. Odpowiedni zabiegi marketingowe jeszcze podsycają ten głód posiadania czegoś z konkretnym znaczkiem. Sam ten fakt poprawia ludziom humor, czują się lepsi niż otoczenie a jest to jeden z tych stanów do których człowiek dąży nawet jak udaje że wcale tak nie jest. Czyli de facto nie jest już możliwe utożsamienie samego faktu że coś jest wytwarzane przez renomowanego producenta z jakością z najwyższej półki. Tracą na tym przede wszystkim klienci bo są zmuszeni do tego by częściej kupować gdyż rzeczy które mają opinię niezniszczalnych jednak szwankują.